tisdag 29 maj 2012

Nästan född i Porjus!

Jag behöver ju inte berätta för någon av er att tiden går fort, att dagarna snurrar förbi, barnen blir stora, större och störst...!

Igår fyllde Prins Carl Johan Olle Wilhelmsson nio år! Min bebis!! Känns overkligt och helt galet...

Frågar man födelsedagsbarnet själv så är nog en födelsedag det största som kan hända. Ser man så på saken så har man också en förmåga att bygga upp förväntningar i storleksordning JÄTTESTORA... Av den ganska kortfattade utvärdering vi hann med igår kväll så verkade han nöjd med uppmärksamheten och ett och annat paket.


Nåväl, som traditionen kräver så innebar dagen före själva födelsedagen berättelsen om hur jag nästan ordnade så att barnet i fråga nästan blev född i Porjus...

För att göra en lång historia kort så blev jag less på att trampa runt på patienthotellet i Gällivare och tog bussen hem till Jokkmokk... (Vadå, ingen ville ju hämta mig!!) Kanske inte en skitsmart sak att göra, men det kändes så rätt just då! I Porjus började det plötsligt hända grejer och jag ringde till U och sa att han skulle se till att ha middagen klar när jag kom hem eftersom vi förmodligen ganska omgående skulle vända åter mot BB för att föda barn... 


Jag minns att vi åt korv och makaroner! Det föder man bra på...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar