lördag 19 maj 2012

GET A ROOM!!

Häromdagen var vi på äventyrsbadet!

Jag älskar inte badhus. Det jag ogillar mest är att bli blöt och gå på det väldigt snuskiga golvet... MEN jag älskar mina barn och jag kan offra mig för laget - mycket och ofta...!!!

Alltså, där låg vi och badade och plaskade och flöt med strömmen när vi plötsligt körde krock med ett väldigt tätt omslingrat par...

Det borde ha varit mer pinsamt för dem än för oss, men jag vet inte ens om de märkte att Titanic mötte sitt isberg...


Jag väste lite diskret "GET A ROOM, PLEASE" mellan tänderna - och vi flöt vidare!!

Jag skrattar fortfarande åt ungarnas min när jag försökte förklara innebörden av uttrycket... Ibland kan man trassla in sig mer än nödvändigt - särskilt när den slumrande pedagogen i mig tar överhanden...








1 kommentar:

  1. Sista bilden är det en morot och en farot ?

    SvaraRadera